1/26/15

bump diaries: week 29 / אפונה בהריון: שבוע 29

fashionpea bump diaries, bump diary, maternity, pregnancy, traveling while pregnant, 29 weeks, pregnant fashion blogger, בלוג אופנה, אופנת הריון, בגדי הריון, סטייל בהריון, שבוע 29, הריונית, טיסה בהריון, לטוס לחול בהריון, בלוג אופנה ישראלי, אופנה בהריון, יומן הריון


היי היי!
מזמן לא היה פה סיכום ביניים של ההריון, אז אם אתם מוכנים לחפירות בואו נצלול פנימה:


שבוע הריון: שבוע 29


גודל העובר (בהשוואה לפרי/ירק) 
: דלורית

איך אני מרגישה: כאילו בלעתי כדורסל. או שניים. לא, באמת...
מעניין איך זה ירגיש להוציא מתוכי את הכדורסל הזה. הא! את זה נגלה בעוד כחודשיים.


מה אני אוכלת השבוע:
הכל. אני אוטוטו 10 ק"ג יותר מהמשקל שהתחלתי איתו את ההריון, שזה בגבול הנורמה, אם כי ללא ספק קצת כבד למימדים שלי, ורוב המשקל הזה מתרכז בבטן.
אני מקווה שהחודשיים הנוספים שעוד נשארו לא יטמנו בחובם עלייה משמעותית נוספת.
הקרייבינגים שלי נעים לאחרונה בין דחף אדיר ללאטה פראפוצ'ינו עם קרמל וקצפת (מצאתי שהדבר הכי קרוב לזה באיזור שלי זה אייס עוגיות של ארומה בתוספת קצפת כמובן. משקה שאין מצב שהייתי שותה ברגיל מרוב שהוא מתוק, אבל עכשיו בהריון הוא כ-ל-כ-ך טעיםםםםםם!!) לבין "לטרוף" כל צילום אוכל שאני רואה ברשת או באינסטגרם.
כמובן שהדחף לכל המזונות ה"אסורים" כמו סושי, סלמון מעושן, קרפצ'יו ושאר חברים (פאטה! סטייק טרטר! סביצ'ה! מאיפה צצתם...) רק מתגבר ככל שאני מתקרבת לישורת האחרונה. המצב קשה!

מה מפריע לי:
שכואב לי בסרעפת אחרי כל ארוחה גדולה.
ובאופן כללי שהשליטה על מערכת העיכול שלי נלקחה והועברה לגורמים אחרים.
זה כמובן נכתב באופן כללי ובשיא העדינות על מנת שלא לגלוש למחוזות ה-TMI.
ממש ממש אשמח לקבל את העיכול שלי בחזרה בקרוב. תודה.


המרענן הרשמי של שבוע 29:
נסיעה לחו"ל!
היו כאלה שהלחיצו אותי מאוד בקשר לעניין, והיו כאלה שאמרו לי לנסוע בכיף.
כך או כך, מאחר ואני בעלת עסק והאופנה לא מחכה לאף אחד, גם לא לפאשיוניסטה ישראלית שבלעה כדורסל, נסעתי לנסיעת עבודה. נו טוב, עם קצת פלז'ר בצד. הצלחתם להוציא את זה ממני.

מבחינת ביטוח, ניתן לנסוע עד שבוע 32 להריון כך שנסעתי באחד השבועות האחרונים האפשריים ויש לי כמה תובנות בנושא:

1. אל תסעו לבד בהריון.
נסעתי לבד, כי אני רגילה להיות בחורה עצמאית ולנהל את ענייני.
אמממה, ההריון קצת מגביל ולא יזיק שיסע איתכם בן זוג או בן לוויה כלשהו - מישהו לחלוק איתו את המשא ואת המסע. ושיעזור להרים דברים שנופלים לך כל הזמן, ולהוציא את התיק מתחת למושב המטוס כי כבר ממש קשה להתכופף. ולהוריד את המזוודה מהמסוע כי את זה את בהחלט לא תוכלי לעשות. וכמובן לקשור לך את הנעליים שתקני בשופינג (זה בקטע של הפלז'ר).

2. אל תסעו לזמן קצר מדי.
ניסיתי לדחוס גם ביזנס וגם קצת הנאה מחו"ל לנסיעה בת 3 וחצי ימים והאמת שזה לא היה קל.
ההריון מאט את קצב ההתנהלות וההספקים זה לא מה שהיה פעם, לכן גם אם אתן נוסעות לנפוש בלבד ממליצה לקחת אקסטרה יום או יומיים כדי שהכל יתנהל על מי מנוחות ולא תרגישו חסרות נשימה. ליטרלי.

3. דאגו לבגדים מתאימים.
נסעתי לאירופה ולקחתי איתי את המעיל הקבוע שנסעתי איתו כבר פעמים רבות והוא מתאים מאוד למזג אויר חורפי. לפני יציאתי מהארץ בדקתי שהוא נסגר על הבאמפ וזה היה גבולי אבל עבד.
מה שקרה בפועל שהמעיל נסגר בקושי, וביום האחרון הוא כבר לא יכול היה להיסגר, אז לתשומת לבכן - קחו איתכן מלתחת הריון מתאימה למזג האוויר ביעד ובעיקר מתאימה לגוף שיכול להיות שיגדל גם במהלך שהיה של כמה ימים בודדים.

4. סעו ליעד קרוב.
טיסה של כ-4 שעות היתה דבר נסבל פחות או יותר (קצת פחות לפחדנית טיסות שכמותי) ועוד לפני הטיסה לא ראיתי את עצמי טסה בהריון מתקדם ליעדים רחוקים ממש שמצריכים 10 שעות טיסה ומעלה (ארה"ב והמזרח יאלצו לחכות).
מה שהפתיע אותי היה לגלות כמה המטוס מרגיש צפוף עוד יותר כשיש לך בטן ענקית ואת מנסה לעבור במעבר, וכמובן התהלוכה הבלתי פוסקת לשירותים לעשות פיפי נהית די מתישה כשהיא מתנהלת במטוס
 ולא בנוחות של הסביבה הקבועה והמוכרת שלך.

שורה תחתונה: מי שרוצה לטוס לחו"ל בהריון, שיהיה לה בכיף! ההמלצה שלי לטוס בטרימסטר שני אם אפשר, ליעדים קרובים ולא לבד. לא לשכוח להזמין מושב מעבר במטוס (חובה לטיולים התכופים לשירותים) ושתהיה נסיעה טובה :)
*** ואל תשכחו להתייעץ וליידע את רופא הנשים שלכן לגבי הנסיעה.


שבוע 29 מבחינה אופנתית:
כפי שציינתי בפוסט הקודם, אני לובשת בימים אלה תערובת מעניינת של בגדי הריון וגם בגדים רגילים.
יש בגדים במידה סמול שעולים עלי ונראים אחלה, ולעומתם פריטים שאני חייבת בגזרה מיוחדת להריוניות.
בסה"כ אני מרגישה שאני מצליחה לשמור על סטייל משביע רצון (מבחינתי) ולהתלבש בצורה שגורמת לי להרגיש טוב.
דבר אחד שקצת חבל הוא שאני מאוד אוהבת ללבוש שמלות, אבל הריון חורף זה בעיקר הריון של ג'ינס וטייץ - כך מתברר לי אט אט.


למה אני מחכה
לסקירת אולטרסאונד שתיתן תמונה ברורה של הבייבי בתלת מימד.
בכל הסקירות שהיו עד כה לא נראה שיתוף פעולה רב מדי מצד דור ההמשך שלנו וכל מה שיצאנו איתו היה תמונות מטושטשות של עובר שבעיקר מכסה את הפנים בידיים. התנגדות לפפראצי!
הבנתי שיש סקירה בשלב מאוחר של ההריון שעוד לא עשינו, וממה שאני זוכרת מההריון של גיסתי, הסקירה הזו הנפיקה תמונת פנים של התינוק שהתגלתה כמדויקת וזהה לפרצוף החמוד והמושלם שיצא בסופו של דבר לאוויר העולם.


שיהיה שבוע מוצלח!

נתראה בקרוב 3>


Hi there!
Here comes the summery of week 29 of my pregnancy, enjoy:


Pregnancy week: week 29

Baby is the size of a: Butternut squash

How am I feeling:
Like I swallowed a basketball. Or two.
No, really.


What am I eating:
Everything. I've already gained almost 22 pounds, which is considered normal and OK, but for my size and built it's a bit much, especially since most of the weight is concentrated at the waist.
At the top of my craving list these days you can find a tall caramel Frappuccino, with whipped cream. But since we don't have Starbucks in Israel I have to go by with local substitutions.
Plus I'm really craving all the "forbidden foods": sushi, ceviche, carpaccio, smoked salmon, etc. It's becoming extremely difficult to resist!

What bothers me:

The fact that my diaphragm aches after every large meal.

And in general, the fact that my digestion system is being held hostage.
I would like my normal digestion back please...

Traveling by plane on your 3rd trimester:
I took a short (3-4 hour flight) to Europe, mainly for business, and even though everything went well, I'm not sure I recommend. Mainly since I was flying by myself and in this stage of the pregnancy you really need help.
If you decide to go my main tips are:
1. Don't travel alone
2. Go to a close destination that does not require a long flight.
3. Take it easy on yourself and maybe add a day or two to your trip.
4. Don't forget to book an isle seat for those frequent walks to the restroom.
Have a good trip!
Week 29 - fashion wise:
As I wrote before, these days I'm wearing a combination of both maternity and "regular" clothes. I can even fit into some garments which are a size small, to my astonishment.

And I still love wearing dresses. but as I discovered. a winter pregnancy means wearing mostly leggings and maternity jeans.


What I'm waiting for:
Having one last scan and seeing the baby's face in a clear 3D image.
In all of the past scans the baby did not cooperate and covered the face with its hands so we were left with a blurry covered face image.
I can't wait to see something more clear!

Wishing you a nice week!
see you soon
XX