3/20/15

my maternity photoshoot pt. II / צילומי הריון, חלק ב

fashionpea_itan_maternity_shoot2_2



צהריים טובים,
בהמשך לפוסט הראשון של צילומי ההריון שעשיתי עם איטן, זה החלק השני והאחרון בסדרה שלנו.
גם האאוטפיט הזה צולם באותו לוקיישן (משתלת הגן הקסום ברשפון) ובאותו קונספט, והפעם התמקדנו בעריכה בדיטיילים הריוניים ופרחוניים.

את איטן לא הכרתי לפני הצילומים והמפגש עם צלם / צלמת חדשים הוא תמיד מסקרן ומפתיע - לא רק בהריון - וחלק ניכר מהתוצאה הסופית, מלבד העניינים הטכניים של הצילום (שחלקם הגדול לא ידועים לי), הוא הכימיה שבין המצלם למצולם, ומערכת היחסים שנוצרת, גם אם בזמן קצר, ובאה לידי ביטוי בתמונות.

מאחר והתחברנו בקלות ובטבעיות (מי שייקרא את המשך הפוסט יוכל להבין למה), החלטתי לראיין את איטן, לשמוע ממנה על השקפת העולם הצילומית שלה, ולקבץ ממנה כמה טיפים ואינפורמציה שיכולים להועיל למי שמתכננת צילומי הריון:

שם: איטן

גיל: 29

קצת רקע עלייך:
למדתי צילום וחינוך באקדמיה לעיצוב וחינוך ויצו חיפה. כיום אני צלמת, בעלת סטודיו בהרצליה ובנוסף גם מורה לצילום לכיתות ה׳-ו׳

(הערת הכותבת: גם אני למדתי שם תקשורת חזותית. היוש ויצו חיפה!)

מה הביא אותך לצילום ומה מושך אותך בתחום הזה?

המפגש עם אנשים מרתק אותי בכל פעם מחדש. מתוך החיבור והאהבה לאנשים נוצרה משיכה טבעית והתמחות בצילומי משפחה, הריון, ילדים, ניו בורן ובוק בת מצווה.

איך היית מאפיינת את הצילומים שלך?
כצלמת אני מאמינה בצילום נקי ופשוט אבל בעל משמעות.
הצילומים שלי מוקפדים מאוד, מאופיינים בקווים נקיים ובעלי אופי עדין ורך, עם ניחוח אופנתי, לוקיישנים פסטורליים או צילומי סטודיו באווירה טבעית.

מאיפה את שואבת השראה לצילומים?
בלוגים
, אתרים של צלמים מחו״ל, פינטרסט, מוסיקה, סרטים, וכמובן אופנה ועיצוב

מה את הכי אוהבת לצלם?
צילומי אנשים בטבע. 
הדיאלוג שנוצר ביננו במהלך הצילומים מיוחד עבורי בכל פעם מחדש.
אין כמו הטבע בשיא יופיו ועוצמתו כרקע לצילומיםהמרחבים הפתוחים, הצבעוניות, האור הטבעי שאין שני לו!

למה בכלל צילומי הריון? והאם תוכלי לחלוק מנסיונך כמה טיפים לנשים שמעוניינות להצטלם צילומי הריון?
לטעמי האישי, מעבר למזכרת מהתקופה המיוחדת והלא שגרתית, זוהי הזדמנות לראות כמה שאת יפה, נשית, להתחבר אל עצמך ואל הגוף שלך ולחוות חויה מעצימה שתהווה גם מזכרת למי שאת.

* זמן הצילום האידיאלי עבור צילומי ההריון הוא בשבוע 30-34 של ההריון, זה עיתוי שבו הבטן מספיק בולטת ויפה ועם זאת את מרגישה טוב, לא כבדה מדי ולא מוגבלת בתנועה.

* טיפ נוסף הוא בחירת הלוקיישן לצילומים: מתוך האופציות של בית, טבע או סטודיו, כדאי שתצטלמי במקום בו את מרגישה בנוחצילומי חוץ מתאימים למי שמרגישה בנוח ובחופשיות אל מול המצלמהלמי שקצת "מתביישת" ומעדיפה את האווירה האינטימית מומלץ להצטלם בבית.

* עמדי ליד מקור אור טבעי: חלונות גדולים, ובנוגע לרקע: עדיפות לקיר חלק, או כורסא מעניינת. השעות הטובות לצילומים הן בבוקר מוקדם או לקראת השקיעה. בזמן זה האור עוטף, טבעי ועדין .

* מבחינת זויות צילום: רצוי להצטלם ב"גובה העיניים, לא לצלם מלמטה או מלמעלה, זה יגרום לעיוות התמונה והגוף יראה לא פרופורציונאלי.

*השתדלי להיות עצמך מול המצלמה וככה תתקבל התוצאה הטובה ביותר.

(הערת הכותבת: אחלה טיפים גם לאיך להצטלם באופן כללי ולצילומים לבלוג אופנה.)

* מבחינת לבוש וסטיילינג: אני בדרך כלל ממליצה למצולמות שלי לבחור לצילומי הריון בשמלות בצבעים אחידים ועדינים. או כותנות לילה מחמיאותאם אתן מעוניינות בבדים או צעיפים בחרו בבדים קלים/דקים שנשפכים עוטפים את הגוף בצורה מחמיאה. מי שמעוניינת בצילומים "חושפניים" יותר יכולה לבחור בחזייה ותחתונים שחורים. 

העצה הכי טובה שאת יכולה לתת למצטלמות:

לשחרר מעצורים, להנות מהחוויה ולזרום... מזל טוב :)

שוב תודה לאיטן על הצילומים והטיפים המעולים. נתראה בצילומי ניו בורן? :)
מי שמעוניין לראות את כל החומר הצילומי יכול להיכנס לאלבום הזה.
צילומים: איטן צילום אמנותי
הפייסבוק של איטן

שבת שלום!

fashionpea_itan_maternity_shoot2_1

fashionpea_itan_maternity_shoot2_3

fashionpea_itan_maternity_shoot2_4

fashionpea_itan_maternity_shoot2_5

fashionpea_itan_maternity_shoot2_6

fashionpea_itan_maternity_shoot2_7

fashionpea_itan_maternity_shoot2_8

fashionpea_itan_maternity_shoot2_9

fashionpea_itan_maternity_shoot2_10

fashionpea_itan_maternity_shoot2_11

fashionpea_itan_maternity_shoot2_12

This is part II (and final) of the maternity photoshoot I did with the lovely Itan - you can see part I here.
We shot this outfit also in the same location and this time we focused more on the details while editing.

I did not meet or know Itan before the photoshoot, and any encounter like that is always exciting and interesting to me. I think the final result of a photo-shoot has a lot to do with the chemistry and the relationship established between the photographer and his/her human subject. And every time I take pictures with a new photographer I'm curious about what will be the outcome.


As I got to know Itan a bit better I found out that her favorite thing to photograph is people in the outdoors, so no wonder we hit it off easily and were on the same page regarding this shoot.
It also occurred to us that we both studied at the same design academy in Haifa, WIZO, I was there a few years earlier, studying visual communications (graphic design) and Itan was studying photography.

I love Itan's simple and clean approach to photography and the details and delicacy of the photos she takes. I had a great time shooting this and maybe we'll meet again for the newborn photo-shoot? :)

Big thanks to Itan, if you wanna see the rest of the photographic material please go to this album.


Photos: Itan Photography
Itan's Facebook page

Have a great weekend!
XX